MENÜ

Hitelesített kiadó - auditált példányszám

Oldalszám: 7
2014.01.23.

Az Agro Napló a hazai agrárszaklapok közül az egyetlen, amely igazoltan több mint 12 ezer lapot küld ki névre szólóan, postai úton – és ezt hitelesíttette is. Hogy mit is jelent valójában a példányszám auditálás, és milyen garantált biztonságot jelenthet ez egy médium partnerei számára, arról beszélgettünk Burlacu Liviuval, a MATESZ fõtitkárával.

 


Kérem, mutassa be röviden cégüket az olvasóinknak!




A Magyar Terjesztés-ellenõrzõ Szövetség immáron 19 esztendeje van jelen a magyar piacon, mint a nyomtatott sajtótermékek példányszámai hitelességének, áttekinthetõségének biztosítására alakult, 15 alapító cég szervezõdése. A hazai sajátosságokhoz igazított, a nyugati országokban már elfogadott metódusok szerint alakítottuk ki a MATESZ példányszám auditálási szabályzatát – amely mára a nyomtatott sajtótermékeken túl az online termékekre is kiterjed.

 

Miképpen történik maga az auditálás?



Ez egy olyan ellenõrzési folyamat, amely során könyvvizsgálói módszer alkalmazásával ellenõrizzük a kiadók pénzügyi és jogi adminisztrációját. A MATESZ-nél auditáló cégek a közösen kidolgozott és jóváhagyott szabályoknak megfelelõen önként vetik magukat alá az eljárásnak – hiszen éppen az õ érdeküket szolgálja a hitelességük deklarálása.

 



Vagyis láthatóvá teszik azt, hogy mely médiumok lehetnek potenciálisan értékesebbek marketing szempontból.



Igen, és ez a hirdetõk számára elengedhetetlen információ. A terjesztett példányszámok – beleértve a postázott példányokat – azok a hiteles teljesítménymérõ adatok, amelyek alapján valódi információt kap egy hirdetõ illetve a megbízott médiaügynöksége arról, hogy az „üzenetük” célba érése hatékony lehet-e. Vagyis objektív adatok alapján tervezhetik meg a hirdetési büdzséjük felosztását. A hitelesség kellékeinek hármas egysége, láthatóság–bizalom–jó termék így lehet alapja a korrekt partneri kapcsolatnak. Az auditált példányszám birtokában a hirdetõ pontosan kiszámíthatja, hogy milyen költségen jut el az üzenete az olvasóhoz.

 



Ebbõl logikusan következik, hogy a hirdetõi bevételek azon lapoknál illetve kiadóknál vannak igazán jó helyen, amelyek anyagi ráfordítást sem sajnálnak annak érdekében, hogy a hitelességük igazolt legyen.



Ezt igazolja, hogy a komoly piaci szereplõk – kiadók és nagy médiaügynökségek – igen rövid idõ alatt MATESZ taggá váltak. A tagságot bármely cég, akár magánszemély is igényelheti. Természetesen végig kell gondolnia egy kiadónak, hogy meg tud-e felelni az iparági szabványoknak, és rászánja-e az auditálás költségét egy jövõbeni befektetésként. Ma már a hirdetõk is sokkal körültekintõbben építik fel a marketing stratégiájukat, ebben pedig elsõdleges szerepet kap a médiumok kiválasztása. A minõsített, hitelesített lapok hirdetési ajánlatai korrekt szolgáltatást tartalmaznak – és valódi versenytársnak csak az azonos auditálású cégek számítanak. Az agrárszaklapok sorában eddig két lap mondhatja el magáról, hogy a MATESZ hitelesítette a példányszámát.

 





A fõtitkár örömmel üdvözölte, hogy immáron az Agro Napló is azon lapok táborába tartozik, amelyek valósághûen tájékoztatják partnereiket a hirdetési ajánlatokban megfogalmazott tartalomról.



Az auditálás adatai egyébként ingyenes regisztráció ellenében bárki számára megtekinthetõk a www.matesz.hu honlapon.